Button Text
Nudge vh jaar

Nudged by Nose

Gemeente Eindhoven

Bijgeplaatst afval rondom ondergrondse containers zorgt voor een verloederd straatbeeld en trekt nog meer asociaal gedrag aan (broken window theory). Dat probleemgedrag komt de leefbaarheid in wijken niet ten goede.

Om deze vicieuze cirkel te doorbreken, ontwikkelden wij een innovatief vogelhuisje. Het vogelhuisje was afgesloten voor vogels en gevuld met citroengeurkorrels die ongemerkt een frisse geur verspreidden. Op deze manier wisten we het afvalgedrag positief te nudgen met een universele taal die iedere wijkbewoner met welke culturele achtergrond dan ook spreekt.

13%
minder afval bijplaatsingen
24%
minder zwerfaval in wijk
Schoonbeleving
van onvoldoende naar voldoende
Play icon
Play icon
Play icon
Play Video
Close icon
Close icon
Close icon

No items found.
Thijs van Gerwen
Fama Volat / Partner
“Een positieve manier van nudgen met een universele taal die iedere wijkbewoner met welke culturele achtergrond dan ook spreekt”
No items found.
Bonduelle
Rebrand to playful purpose
Brand strategy
Campaign
Media & PR
Bavaria
WK - Hele gekke tijden
Campaign
Activation
Gemeente Eindhoven
Parkhuisje #3
Behaviour
Activation
Nudge vh jaar